• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Uppdatering!

Fick svaret att inkassobolaget som har hand om skulden från banken hade råkat dubbelregistrera skulden.
Men blir lite fundersam att man råkar dubbelregistrera en skuld men det är två helt olika summor och lånenummer.. :axelryck:

Men lånet som inte stämde togs bort och borgenärerna får några procent mer tillbaka. Jag behåller samma betalplan som tidgare.
Exakt samma som jag råkade ut för!
Jag tror absolut inte på att de råkat dubbelregistrera.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Dom lär nog ta upplysningar fler gånger ändå.
Man ska nog inte heller göra detta större än vad de är… Är nu inne på mitt 3:e år med skuldsanering och har sammanlagt fått 3 kreditupplysningar tagna på mig. Ingen ”big deal” kan ja tycka.
De e ju ända sättet för borgenärerna att kunna ”ha lite koll” på ens inkomst.
Är mest förvånad över att inte fler av mina borgenärer löpande har tagit upplysning på mig…

När man får EN chans i livet att bli fri från sina skulder, så får man helt enkelt gilla läget ! :) Det är min filosofi iallafall…
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Exakt samma som jag råkade ut för!
Jag tror absolut inte på att de råkat dubbelregistrera.
Sambon hade också en skuld som hade "råkat" dubbelregistrerats. Nästan samma summa (inte exakt) men olika lånenummer, men bara den ena var korrekt. Så fult gjort.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Sambon hade också en skuld som hade "råkat" dubbelregistrerats. Nästan samma summa (inte exakt) men olika lånenummer, men bara den ena var korrekt. Så fult gjort.
Verkligen.
Jag funderade på att anmäla bolaget som gjorde det Creditstar för det var så uppenbart att de gjorde det med flit då de hade registrerat skulden i sitt dotterbolag som inte ens håller på med lån, ett lånenummer som inte existerade, utbetalningsdatum dagen efter det riktiga lånet samt nästan samma summa med någon hundralapps skillnad.
För mig är det bedrägeri.
 

Konkret.

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
14 December 2019
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Sökte skuldsanering 20201203, avslag runt 20210301, orsaken till avslaget i beslutet tolkar jag som att jag löpande utnyttjade mina krediter, det gjorde jag för att kunna gå runt varje månad då jag inte släppt något till kronofogden. Nu har jag släppt allt, utnyttjar såklart inga krediter (sedan beslutet kom) senaste sökta lånet var juni förra året. När tror ni jag vågar skicka in en ny ansökan, bör jag vänta längre än ett år sedan första ansökan?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Sökte skuldsanering 20201203, avslag runt 20210301, orsaken till avslaget i beslutet tolkar jag som att jag löpande utnyttjade mina krediter, det gjorde jag för att kunna gå runt varje månad då jag inte släppt något till kronofogden. Nu har jag släppt allt, utnyttjar såklart inga krediter (sedan beslutet kom) senaste sökta lånet var juni förra året. När tror ni jag vågar skicka in en ny ansökan, bör jag vänta längre än ett år sedan första ansökan?
Jag hade sökt nu.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp